کوئل لیفان x60

یکی از قطعات بسیار حیاتی که در سیستم برقی و سلامت و عملکرد مناسب سیلندر های خودرو لیفان X60 تاثیر فراوانی دارد، کوئل است. کوئل لیفان X60 که به سر شمع های ماشین بسته می شود، جریان برق معمولی را گرفته و آن را چندین برابر شدید تر و قوی تر می کند. به طور کلی موتور خودرو به ازای هر سیلندر، یک کوئل دارد. اگر این قطعه ضعیف عمل کند و دچار نقص فنی شود، سیلندر ضعیف کار می کند و یا به طور کل از کار می افتد. به همین دلیل است که این قطعه یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قطعات در خودرو به حساب می‌آید که در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به تعویض این قطعه کنید.

مشخصات کوئل لیفان X60

یک خودرو از قطعات متفاوتی تشکیل شده است که هر کدام از آنها وظایف خاص خود را انجام می‌دهند که مجموعه این قطعات می‌تواند خودرو را به حرکت در بیاورد. در صورتی که هر کدام از این قطعات خراب و یا معیوب بشوند حتی اگر اهمیت کمی هم داشته باشند کل سیستم خودرو دچار مشکل می‌شود. کوئل لیفان x60 یکی از این قطعات بسیار مهم است که وظایف خاصی را انجام می‌دهد. کوئل به عنوان یکی از اجزای بسیار مهم در سیستم برقی خودرو به حساب می‌آید که وظیفه تامین کردن برق برای جرقه زدن و احتراق بنزین را بر عهده دارد. یا به عبارت دیگر کوئل به عنوان یک سیستم پیچ تقویت کننده به حساب می‌آید که ولتاژ تولیدی باتری را تا حد قابل توجهی تقویت می‌کند و در زمان مورد نیاز آن را به سیلندر و شمعی که آماده احتراق است می‌رساند.

اصل و اساس کار کوئل ماشین لیفان X60 که در درون سیم پیچی‌های آن انجام می‌شود بر پایه القای جریان الکتریکی است. توجه داشته باشید طبق نوع و مدل خودرو و طراحی آن کوئل دارای دو حالت متفاوت است. به صورتی که در حالت اول به طور مستقیم بر روی شمع قرار می‌گیرد و در حالت دوم با استفاده از وایر شمع می‌تواند به شمع متصل بشود. هنگامی که شرایطی پیش بیاید که کوئل ماشین به طور کامل بسوزد جرقه آن به سر شمع خودرو نمی‌رسد و موتور روشن نمی‌شود.

اما هنگامی که کوئل ماشین نیم سوز بشود ولتاژی که توسط آن تولید می‌شود کاهش پیدا می‌کند و جرقه به وجود آمده توسط شمع ضعیف می‌شود که در این صورت سبب ناقص سوزی و به وجود آمدن عیب‌ها و ایرادهای دیگر در موتور می‌شود. برخی از علائم خرابی کوئل لیفان ایکس ۶۰ افزایش پیدا کردن مصرف سوخت خودرو، لرزش خودرو یا روشن نشدن، روشن شدن چراغ چک، ریپ زدن موتور و همچنین عدم کارکرد منظم ماشین است.

ساختار کوئل لیفان X60

در ساختار کوئل لیفان X60 دو سیم پیچ وجود دارد که سیم پیچ اولیه و سیم پیچ ثانویه نامگذاری شده‌اند. در این قسمت از این قطعه جریان ورودی به سیم پیچ اولیه و همچنین عبور از آن باعث القای الکتریکی به سیم پیچ دومی می‌شود که این مورد سبب می‌شود تا سیم پیچ ثانویه بتواند ولتاژ را تا چند هزار برابر تقویت کند. به طور کلی این قطعه از ۴ قسمت بسیار مهم یعنی سیم پیچ اولیه سیم پیچ ثانویه و هسته مرکزی و بدنه کویل ساخته شده است که در واقع در میان دو سیم پیچ کوئل نیز از یک عایق بسیار نازک استفاده شده است تا بتواند حرارت ایجاد شده در سیم پیچ‌ها را کنترل کند تا موجب آسیب رسیدن به آنها نشود.

به طور کلی در مورد جنس سیم‌های کوئل لیفان ایکس ۶۰ می‌توان گفت که این سیم پیچ‌ها به طور معمول از جنس مس تولید می‌شود و تعداد دور سیم پیچ‌های اولیه آن نیز چیزی حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ حلقه است تا بتواند مقاومت سه آهمی را در این قطعه ایجاد کند. اما نکته‌ای که در مورد تعداد دور سیم در سیم پیچ‌های ثانویه باید به آن توجه داشته باشید این است که تعداد آنها بیشتر است و حدود ۱۵ تا ۳۰ هزار حلقه دارد. این مورد به این صورت است که انتهای این سیم پیچ‌ها به وایر خود وصل می‌شود تا بتواند جریان مورد نیاز برای جرقه زنی را به شمع خودرو برساند.

کوئل لیفان x60

دلایل خرابی کوئل لیفان x60

کوئل لیفان x60 جز مهم‌ترین قطعات این خودرو است که می‌تواند بنابر دلایل متفاوتی معیوب و خراب شود. برخی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل خرابی کوئل لیفان x60 شامل موارد زیر است :

  • تولید گرمای بسیار زیاد
  • گذشت زمان و تمام شدن طول عمر محدود کوئل
  • متصل شدن سر وایر به بدنه خودرو
  • کارکرد نادرست باتری خودرو و برق دزدی خودرو
  • کثیف بودن فیلتر هوا و کیفیت نامناسب کوئل
  • تعویض نکردن به موقع روغن و لنت و دقت نکردن به ایرادات برقی خودرو
  • بالا رفتن مصرف سوخت
  • درست استارت نخوردن خودرو و جرقه ناقص و کاربرد نادرست شمع
  • عدم جرقه در سیلندرهای خودرو
  • ریپ زدن خودرو و به وجود آمدن لرزش و کوبش در موتور

خرید کوئل لیفان x60

کوئل لیفان x60 از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات این خودرو است که نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را در سیستم برقی این خودرو دارد. بنابر دلایل متفاوتی ممکن است که این کوئل دچار خرابی و مشکلات متفاوتی بشود که در این صورت لازم است تا شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را تعویض کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیار زیاد بیشتری نیز برای خودرو به وجود بیاید. برای انجام این کار لازم است تا شما به یک فروشگاه معتبر و با تجربه مراجعه کنید. فروشگاه لوازم یدکی آژیراک یدک به عنوان یکی از بزرگترین توزیع کنندگان انواع لوازم یدکی وارداتی است که قطعات خودروهای مونتاژ و چینی را در بازار عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کوئل لیفان x60 به سایت رسمی این فروشگاه مراجعه کنید و خرید خود را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید. همچنین در صورت به وجود آمدن هر مشکل و یا سوالی شما می‌توانید با کارشناسان و مشاوران فروش حرفه‌ای این مجموعه تماس بگیرید تا بتوانند شما را در تمامی مراحل خریدتان راهنمایی کنند.

سخن پایانی

آژیراک یدک از معتبرترین مجموعه‌های عرضه کننده لوازم یدکی خودروهای چینی است که با سابقه طولانی مدت در این زمینه توانسته است مشتریان بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. این مجموعه برای خرید انواع قطعات گوناگون به مشتریان خود تضمین می‌دهد و با پشتیبانی که دارد می‌تواند مشتریان را در تمام مراحل خرید راهنمایی کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آژیراک یدک و انتخاب مدل خودروی خود قطعه مد نظرتان را به راحتی و با قیمت مقرون به صرفه سفارش دهید.